Menu Close

eTWINNING TARPTAUTINIS PROJEKTAS „MATH EXPLORERS“ („MATEMATIKOS TYRINĖTOJAI“)

                Ikimokyklinio amžiaus vaikai yra smalsūs, aktyvūs ir linkę atrasti pasaulį per žaidimus bei kūrybišką veiklą. Šis mokinių noras pažinti aplinką buvo įkvėpimas Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ mokytojoms prisijungti prie eTwinning tarptautinio projekto „Math explorers“. Projektą vykdė mokytojos Vaida Sadauskienė, Irena Giedrienė, Danguolė Klimavičienė, Loreta Botvičienė ir Daiva Turčinavičienė. Projekto kūrėjos Zehra Kaplan iš Turkijos ir Ligita Petkuvienė iš Lietuvos. Projekto dalyviai: Turkija, Lietuva, Rumunija, Graikija, Italija ir Kroatija. Projekto  tikslas ugdyti mokinių matematikos įgūdžius per žaidimus, eksperimentus ir bendradarbiavimą su bendraamžiais iš skirtingų šalių. Skatinti vaikus pažinti matematikos pasaulį kūrybingai ir įdomiai.

              Projekte dalyvaujantys mokytojai siekė ugdyti vaikų skaičiavimo, matavimo, formų ir erdvės suvokimo įgūdžius, lavino problemų sprendimo gebėjimus, kūrė savo grupėse matematikos centrus. Į ugdymo procesą integruotos informacinės technologijos, panaudoti Web 2.0 įrankiai.
Projektas apėmė daugybę interaktyvių veiklų, kurios buvo pritaikytos ikimokyklinukų poreikiams. Mokiniai matavo įvairių objektų dydį, naudodami netradicines priemones (virvutes, kubelius, sagas), lygino jų svorį, ieškojo geometrinių formų savo aplinkoje ir netgi kūrė meno darbelius, naudodami matematines figūras iš antrinių žaliavų, gamtinės medžiagos, STEAM priemonių.
Vienas įdomiausių projekto aspektų – bendravimas su kitų šalių vaikais. Mokiniai dalijosi savo darbais per eTwinning platformą, o mokytojai organizavo virtualius susitikimus, kuriuose mažieji dalyviai galėjo pristatyti savo veiklas ir sužinoti, kaip matematiką atranda jų bendraamžiai svetur.
Šis bendradarbiavimas padėjo vaikams ne tik susipažinti su kitų šalių kultūromis, bet ir suvokti, kad matematika yra universalus dalykas, vienijantis žmones visame pasaulyje. Projektas suteikė galimybę mokiniams naudotis informacinėmis technologijomis. Jie piešė figūras, skaičiavo ir kūrė užduotis naudodamiesi interaktyviais ekranais, planšetėmis. Tokia veikla skatino jų technologinį raštingumą bei įtraukė į mokymosi procesą. Projekto rezultatai parodė, kad matematika gali būti smagi ir įtraukianti veikla net ikimokyklinio amžiaus vaikams. Jie pradėjo geriau atpažinti formas, skaičius, lavino loginį mąstymą ir svarbiausia, patyrė daug teigiamų emocijų kūrybiškai mokydamiesi. Į projekto veiklas įsitraukė ir mokinių tėvai. Tai įrodė jų matematikos veiklos ir užsiėmimai namuose, parduotuvėse, ypatingai vaikai pamėgo namuose dėlioti interaktyvias dėliones, loginius stalo žaidimus. Mokinių tėvai mielai dalinosi atliktais darbais su savo vaikų mokytojomis, siuntė video, nuotraukas.
                 Ugdytiniai taip pat ugdė socialinius įgūdžius, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti, įveikdami kultūrinius bei kalbinius skirtumus. Mokytojai pripažino, kad projektas buvo naudingas ir jiems patiems, nes leido atrasti naujus mokymo metodus bei sustiprinti ryšius su projekto partneriais iš kitų šalių. WhatsApp pokalbių programėle vyko aktyvus bendravimas, darbų aptarimai, idėjų, veiklų dalijimasis. Buvo sudarytos mišrių šalių grupės bendrų matematinių žaidimų kūrimui, sukurtais žaidimais kiekvienos grupės dalyviai pasidalino twinspace puslapyje. Savo mokinių darbais ir veiklomis projekto dalyviai galėjo dalintis Blogger tinklaraštyje, „Math explorers“ feisbuko grupėje. Projekte dalyvaujantys mokytojai atliko daug bendrų veiklų: Renderforest programėle kūrė sveikinimus, TextArt programa šūkius, kūrė bendrą bookcreator pasakų knygą, gamino reklaminius stendus savo darželyje. Kiekvienas dalyvis su savo mokiniais kūrė bendrą projekto dainą apie matematiką.
                      eTwinning projektas „Math explorers“ yra puikus pavyzdys, kaip kūrybiškai ir inovatyviai ugdyti matematikos įgūdžius jau nuo ikimokyklinio amžiaus. Šis projektas ne tik skatino vaikus pažinti matematikos pasaulį, bet ir padėjo jiems tapti pasaulio piliečiais, gebančiais bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų. Tai dar vienas įrodymas, kad mokymasis gali būti įdomus, prasmingas ir įtraukiantis kiekvieną vaiką.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Danguolė Klimavičienė,

Loreta Botvičienė

Skip to content