Menu Close

NACIONALINIS eTWINNING PROJEKTAS „THE ROAD TO HEALTH” („KELIAS Į SVEIKATĄ“)

Sveikata – brangiausias turtas, unikali vertybė gamtos dovanota žmogui. Sveikas vaikas – tai aktyvus, linksmas, geranoriškai nusiteikęs aplinkinių atžvilgiu. Mokykla, namai, tėvai ir bendruomenė yra puikūs „įrankiai“, padedantys vaikams koreguoti kasdienio gyvenimo įpročius: ugdant sveiką subalansuotą mitybą ir didinant fizinį aktyvumą. 

Alytaus lopšelio – darželio “Girinukas” “Nykštukų”, “Drugelių”, “Ežiukų”, “Žvirbliukų”, “Zuikučių”, “Bitučių”, “Žemuogėlių”, “Boružėlių”, “Skruzdėlyčių”, “Voveriukų” grupės įsitraukė į nacionalinį eTwinning projektą “The road to health”. Projektas „Kelias į sveikatą“ (angl. „The road to health”) ankstyvojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikams suteikė žinių apie saugią ir sveiką gyvenseną, jos svarbą  sveikatai.

Projekte dalyvauja 2 miestai (Alytus, Panevėžys), 16 mokytojų su savo ugdytiniais. “The road to health “ projekto kūrėjos yra Danguolė Klimavičienė ir Vilma Kareskevičienė  Projekto trukmė – nuo 2021 vasario mėn. iki 2022 gegužės mėnesio. Projekto tikslas – padėti vaikams įgyti bendrą sveikatos suvokimą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą. Projekto metu buvo siekiama bendradarbiavimo su vaikų šeimomis, vaikai ugdėsi socialinius, komunikacinius, pažintinius, kūrybinius ir sveikos gyvensenos įgūdžius.

Naudojant įvairias formas (edukacines, kūrybines, vaizdines), IT technologijas, tyrinėjimus, bandymus ir eksperimentus, mokiniai gilino žinias apie  sveikatą, ugdė pagarbą gamtai, gilino gamtos tausojimo įgūdžius. Mokiniai sportavo, mankštinosi, įtvirtino higienos įgūdžius, kartu su tėveliais ieškojo, siūlė sveiko maisto receptus, gamino darbelius iš antrinių žaliavų, žaidė stalo žaidimus, ieškojo informacijos knygelėse. 

Projekto veiklos.

Sveikos gyvensenos formavimui labai svarbus yra sporto faktorius, todėl organizavome veiklas, kurios skatino vaikus sportuoti ir aktyviai judėti, bei patirti džiaugsmą. Grynas oras, natūrali gamta, teigiamos emocijos judant lauke ar grupėje skatino vaikus jaustis sveikais, puikiai nusiteikusiais ir sportiškais. Sportuodami vaikai įgijo motorikos bei socialinių gebėjimų, stiprino savo sveikatą, pratinosi gyventi sveikai.

Šio projekto metu kartu su vaikais žaidėme vaidmeninius žaidimus, inscenizavome pasakas. Su partneriais kūrėme bendrą logotipą, bendras knygąs ”MovieStudio partnerių filmukai”, “Sveiko maisto receptai”, “Aš – bėgu 2022”, “Mokinių mintys apie projektą”, “Pasidžiaukime dar kartą”.

Internetinių susitikimų metu vaikai turėjo galimybę pasimatyti, pasisveikinti su projekto partneriais, gamino obuoliukus. Daug džiaugsmo mokiniai patyrė internetinio susitikimo metu kurdami šūkius apie sveikatą ir kartu atlikdami “Piratų” mankštą. Džiugu, kad į šį projektą aktyviai įsitraukė ir grupių tėvai. dalyvaudami receptų knygos kūrime. 

Vaikai turėjo galimybę žaisti savo sukurtus ir partnerių pasiūlytus internetinius, mokomuosius –edukacinius žaidimus. Supažindinome vaikus su saugaus interneto taisyklėmis. Išbandėme smagų būdą įtvirtinti žinioms žaidžiant, eksperimentuojant, mokymui(si) ir vertinimui skirtą “Colloril” piešimo programą. Šia programėle sukūrėme bendrą partnerių piešinį “Vaisiai – daržovės”. Veiklų  paįvairinimui naudojome bitutę – robotą, MovieStudio programėlės pagalba kūrėme filmukus. Smagu buvo dalyvauti “Žiemos olimpiadoje”, “Pasaulinėje vandens dienoje”, “Pasaulinėje bėgimo dienoje “Aš bėgu 2022”. Su mokiniais išbandėme vieni kitų idėjas, nes tai padeda ir mokytojams, ir vaikams įgyti naujos patirties.  Šis projektas papildė ugdytinių ugdymosi procesą, ugdėsi vaikų kompetencijos, suteikė mokiniams naujų žinių, patirčių, ugdė kūrybiškumą ir mokymosi motyvaciją.
Džiaugiamės galėdami dalyvauti šiame projekte, bendrauti, bendradarbiauti, keistis gerąja patirtimi, išbandyti ir tikslingai panaudoti įvairius IKT įrankius. Projektą organizuoti ir vykdyti padėjo ir sveikatos priežiūros specialistė, kuri vykdė veiklas ir užsiėmimus sveikos gyvensenos temomis. Vaikai tapo smalsesni, drąsesni, išmoko klausti, diskutuosi, ieškoti informacijos ir ją kūrybiškai pritaikyti, Siekdami kokybės, projekto partneriai stengėsi įnešti savo indėlį į projektą, todėl projektas prasidėjo darbų ir atsakomybių pasidalijimu, o bendraujant ir bendradarbiaujant kilo pačios geriausios idėjos, kurias puikiai pavyko išplėtoti ir įgyvendinti.

Projektas “The road to health” padėjo suburti mokytojų ir mokinių, tėvų puikią komandą ir įkvėpė naujiems projektams.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos

  1. Klimavičienė, L. Botvičienė
Skip to content